zondag 1 januari 2017

5 redenen waarom ik bloggen zo leuk vind.

Hallo allemaal,

Op 1 juni 2014 plaatste ik mijn eerste artikel op de blog. Het was een artikel over mezelf, wie ik was en over wat ik ging bloggen. Dit was de dag dat ik opslag verliefd werd op bloggen, ik had zoveel inspiratie en stak heel wat uren in mijn blog. Jammer genoeg waren dit uren die ik niet kon vrijmaken waardoor ik steeds minder en minder ben beginnen bloggen tot op een bepaald moment dat ik stopte. Na een paar maanden kriebelden de blog kriebels weer en had ik er weer zoveel zin in, maar ik durfde plots niet meer. Nu kreeg ik plots het idee om in het geheim te bloggen, zo kan ik als enige mijn artikels zien, mijn tijd nemen om te bloggen en me dus niet te overhaasten. Ik heb ook enkele vrij gĂȘnante artikels verwijderd, waarvan ik dacht dat die er net over gingen haha.
Dit is dan mijn 1ste artikel, over waarom ik bloggen zo leuk vind.
1. Je doet wat je zelf wilt.
Het maakt niet uit wat je schrijft. Het is iets helemaal van jou over jouw interesses en passies. Je doet helemaal wat je wilt. Als je wilt bloggen over mode, doe dat dan. Als je wilt bloggen over de verschillende soorten bomen, waarom ook niet? Jij kiest wat je doet en er zal altijd wel iemand zijn die je blog interessant zal vinden, al is de eerste persoon vaak je moeder. (haha)

2. Je schrijft.
Wat veel mensen misschien niet over mij is dat ik echt ZO graag schrijf. Als ik een schrijfopdracht krijg op school begin ik er meteen aan. 2 jaar geleden kreeg ik de opdracht om zelf een vervolg te schrijven op een sprookje en wauw dit vond ik de beste opdracht ooit! Dit blijf ik de beste opdracht ooit vinden!

3. Je leert creatiever denken.
Soms kan het zijn dat je echt geen idee hebt over wat je moet bloggen, maar omdat je echt een artikel af moet hebben tegen een bepaalde dag begin je met brainstormen, waardoor je dan toch een idee hebt voor een artikel. Wat ik altijd deed was een lijstje maken op mijn gsm met ideetjes voor volgende artikels.

4. Het is gratis.
Bloggen is een hobby die volledig gratis is. Je kan je tijd erin steken zonder dat je er iets moet uitgeven. Je moet natuurlijk wel een PC en elektriciteit hebben, maar als je het echt zo graag wilt, kun je natuurlijk ook altijd naar de bib gaan.

5. Het wordt een soort van dagboek.
Als je na x aantal tijd terug kijkt naar je artikels krijg je een hele lijst te zien met wat je de afgelopen tijd aan bezig hebt gezeten. Ik ben dan trots op mezelf als ik zie dat ik plots 50 artikels heb geschreven. Dan denk ik: "Heb ik zelfs 50 dingen waarover ik kan praten?". Je ziet ook hoe je kwaliteit van je artikels steeds verbeterd en dat vind ik iets heel fantastisch.


Dit was mijn artikel van vandaag met 5 dingen die bloggen  nu zo leuk maken.

groetjes Nathalie 
kuskus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten