donderdag 5 februari 2015

Kyle Thompson

Hallo allemaal!

Meer en meer wordt er over kunst gesproken, meer en meer wordt kunst bekeken. Dat merk ik aan het internet en aan vrienden. Ik praat er tegenwoordig veel meer over en ik bekijk kunstwerken nu met een groter beeld. Onlangs vond ik deze kunstenaar. Hij is een kunstenaar in de foto kunst. Toen ik hem ontdekte grepen zijn foto's mij meteen en ik moest er gewoon een artikel over schrijven.




In dit artikel ga ik meer uitleg over hem geven. Ik toon jullie ook enkele van zijn werken. Maar ik ga ze niet voluit presenteren. ;)

Kyle Thompson is geboren in Chicago op 11 januari 1992. De interesse van fotografie is begonnen op zijn 19 jaar, toen hij naar een onbewoond huis ging. Hij neemt het liefst zelfportretten of foto's van verlaten huizen of bossen.




Zijn werken hangen allemaal samen aan een niet bestaande verhaallijn die leeft voor een fractie van een seconde. De verhaallijn heeft geen begin of een einde. Het is meer zoals een lus. Allemaal dingen die niet chronologisch bedoelt zijn. 






Ondertussen is zijn CV al goed gegroeid. Hij heeft al gestaan in bijvoorbeeld vogue, daily stars, yahoo news, national geographics,...
Er bestaat ook een boek van zijn werken. Het kost 50 dollar. klik hier.












Ik vind alvast dat hij heel veel mooie werken heeft. Wat vinden jullie hiervan?
greetz Nathalie
kuskus







6 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Dit zijn echt inspirerende en mooie foto's! Ik ben zelf ook enorm geïnteresseerd in kunst en vind fotografie echt super leuk! Zijn naam ga ik zeker ondthouden. :)

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat zijn dit inspirerende foto's! Ik weet niet veel van kunst maar hij heeft mijn interesse opgewekt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zoveel ken ik er ook niet van, maar hij is zeker een inspiratie bron ;)

      Verwijderen
  3. Wauw wat gaaf! Ik moet zeggen, ik vind niet alles mooi. Maar er zitten ook echt prachtige foto's bij die me gewoon aan het denken zetten, het zijn gewoon kleine kunstwerkjes! Ik ga even wat meer over hem opzoeken... :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zou ik zeker doen! Kyle is een grote inspiratiebron ;)

      Verwijderen