zaterdag 5 juli 2014

attachment, extensions of weave-on

hoi allemaal!

Veel mensen denken dat alles dat niet echt haar is extensions zijn, maar dat is niet altijd het geval. Er bestaan nog 2 andere soorten "nep" haren namelijk attachements en weave-on. In dit artikel kom je te weten wat het verschil is.


De 3 haar soorten hebben 1 ding gelijk. Ze zijn alle 3 niet je echte haar. Het ding dat anders is is de manier van hoe je het haar aanbrengt.

extensions

Dit is het meest gekende. Voor vele ook het enige gekende. hierbij wordt een deel van je haar opgestoken en wordt een nieuw deel haar tussen je echte haren gelijmd. Dit vind ik persoonlijk niet zo handig, want als het in aanraking komt met water, valt het af.


weave-on


Dit lijkt sterk op de extensions, maar hier is ook weer een verschil. Hier wordt een deel van je haar opgestoken en wordt er een fijn vlechtje gemaakt. Hier aan  worden dan de weave-ons aan genaaid. Soms wordt ook het hele haar fijn gevlochten om daar aan weer te naaien. Mijn mama deed dit vroeger vaak en ze vertelde dat dit wel pijnlijk is, maar het voordeel is. Het kan heel erg lang in je haar blijven. Je kan het wassen, je kan gaan zwemmen,... Niets om zorgen over te maken.

Attachment


Dit is wat ik nu ook in mijn haar heb. Hierbij wordt het haar in je eigen haar gevlochten. Het mooiste is als je het haar helemaal uit is gevlochten, maar ik heb al mensen gezien die enkel het begin vlechten. Dat kan dus ook. Maar dat vind ik persoonlijk niet echt zo mooi. Dit vind ik het handigste van hun allemaal. Je kan het er inlaten zolang je maar wil (ik zou het er uit doen als je eigen haar te fel is gegroeid), je kan het wassen, je kan ermee in het water,... het lost niet. Soms kan het wel zijn dat het uitvalt, Maar dat komt doordat het dan niet stevig genoeg is vastgemaakt. Het enige nadeel hieraan is dat je heel lang moet wachten tot het af is. Bij mezelf 12 uur. het kan ook in 2 uur bij de kapper, maar dan is het nooit goed gedaan en is het er al meestal afgevallen binnen de week.



Ziezo dit was mijn artikel van vandaag. Kende jij deze verschillen al? 

greetz Nathalie kuskus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten