zaterdag 14 juni 2014

Zeg NEEN tegen examenstress

Hey allemaal!

Zit jij momenteel ook midden in de examenperiode en heb je heel wat last van de bijhorende stress? Dan heb ik hier een paar tips die bij mij tot nu toe hebben geholpen bij de examens.


Neem  pauzes
Er zijn heel wat mensen die studeren in 1 stuk door, zoals ik. Vanaf het moment dat het studeren goed gaat blijf ik door studeren zonder naar de klok te kijken. Maar op een gegeven moment lukt dit niet meer en raakt de leerstof niet meer in je hoofd. Op deze momenten moet je pauze nemen. Niet achter de computer of je gsm of... maar wees actief en doe iets.

doe een gezichtsmaskertje op
Ik heb bij mijn moeilijkste examen een gezichtsmaskertje op gedaan. Voor mij is dit Frans, ik flipte helemaal en heb het anti-stress maskertje van montagne jeunesse aan gedaan. (een review komt later) Dit heeft heel goed geholpen.


nieuwe look bedenken
Tijdens de examens was ik snel even voorbij de kruidvat geweest en vond ik een mooi pallet van MUA (revieuw komt later) Ik begon een look te maken en het ontspande mij helemaal.


Dingen doen die je vroeger leuk vond
Tijdens mijn pauze ben ik een paar keer gaan rolschaatsen op mijn eentje. Niet lang, gewoon het hoekje om. Dit deed ik vroeger iedere dag misschien wel 5 keer. Ik wond het zoooo leuk en het roept herinneringen op. Door buiten te zijn krijg je ook meer verse lucht binnen. Dit is nodig bij veel stress.

Ga op de grond liggen
Dit klinkt misschien vreemd, maar het heeft zijn nut (bij mij) al bewezen. Zoek een zo koud mogelijke vloer en ga gewoon plat op de grond liggen. Het helpt echt! 



luister naar ASMR
Jullie vragen je nu waarschijnlijk af wat ASMR is, maar het zijn eigenlijk gewoon zachte klanken die  je helpen ontspannen. Ze geven zachte klanken in je achterhoofd waardoor je ontspant. Ik gebruik ze meestal om inslaap te vallen. Als je het voor de eerste keer bekijkt zul je het vast vreemd vinden, maar erna zal het goed gaan.

Waar vind ik die?
Je vind ze op youtube er zijn voldoende mensen die er een kanaal van hebben. 





Dit waren een paar tips, hopelijk hebben jullie ervan genoten. 
greetz van Nathalie 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen